Back2Bonaire foundation since 2007 › Forums › Remigratie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door
admin.
- AuteurBerichten
- december 27, 2010 om 9:08 pm #4970
admin
SleutelbeheerderBeste mensen ,Beste wensen!!!!!!!!!
Nederland heeft altijd weer de mond vol wat betreft rechten van de mens en gelijke behandeling voor iedereen.
wel dan wil ik het graag hebben over de remigratiewet wat ze hier zoal hebben.
Staat er dan: Het land waar u of een van uw ouders vandaan komt
U kunt een uitkering van de Remigratiewet krijgen als:Beste mensen ,Beste wensen!!!!!!!!!
Nederland heeft altijd weer de mond vol wat betreft rechten van de mens en gelijke behandeling voor iedereen.
wel dan wil ik het graag hebben over de remigratiewet wat ze hier zoal hebben.
Staat er dan: Het land waar u of een van uw ouders vandaan komt
U kunt een uitkering van de Remigratiewet krijgen als:U of één van uw ouders de nationaliteit heeft of heeft gehad van: Bosnië-Herzegovina, China (inclusief Hongkong en Macau),
Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië (Federale Republiek Joegoslavië), .
Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije.Nou. Als je hier leest dat tot er naar China toe kan worden geremigreerd, dan geef het wel zo’n beetje te denken.
Wat zijn wij antillianen??? Hebben we geen land- geen gelijke rechten ? Mogen we geen gelijke behandeling krijgen als ieder ander?
Ik persoonlijk woon in Nederland. Mijn moeder is een Bonaireaanse, mijn vader een Spanjaard (wie ik al 36 jaar niet heb gezien )
Ikzelf heb jaren op Bonaire gewoond en gewerkt!
Nou wil het zo zijn dat ik heb aangeklopt bij de SVB om te vragen of ik naar Bonaire kan remigreren,aangezien mijn moeder daar
geboren is. Hoor ik doodleuk ,dat ik niet naar Bonaire kan (al is mijn moeder daar geboren).
Komen we weer op gelijke rechten/behandeling. Een Bonaireaan die hier woont en is geboren op Bonaire hetzelfde als zijn/ haar ouders.
Als ie wil remigreren ,wat voor keuze heeft ie???? Geen???? Is toch van het gekke?Mij hebben ze de keuze gegeven om naar Spanje te remigreren. Op zich kan het. Maar wat moet ik in Spanje als ik geen band (familie of kennissen )
heb met dat land? Omdat mijn vader daar geboren ben? Ja ,mooi is dat. Dus eigenlijk is het : Ga en bekijk het maar
Dit soort ongelijkheden moeten gestopt worden. Hier heeft niet iedereen gelijke kansen.
Mensen ,denk een beetje verder.
Beste Nederland.
Rest me nog een oude spreekwoord van uzelf aan te halen. ” GELIJKE MONNIKKEN-GEL:IJKE KAPPEN”Ps. Shonnan mi a scirbi e pida aki ja pa hora e yega na wowo di Hulanda nada no a wordu kambia den dje.
Danki Bon dia - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.