Op de EmigratieBeurs waren veel vragen over Bonaire

Back2Bonaire foundation since 2007 Forums Ban Boneiru Bèk! Op de EmigratieBeurs waren veel vragen over Bonaire

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #6281
    B2B beheerder
    Moderator

    De vragen die gesteld werden over Bonaire waren veelal over ” wat is Bonaire nu van Nederland? Een (bijzondere) gemeente? Een provincie van Nederland? 

    Algemeen:

    De vragen die gesteld werden over Bonaire waren veelal over ” wat is Bonaire nu van Nederland? Een (bijzondere) gemeente? Een provincie van Nederland? 

    Algemeen:

    • hoeveel inkomstenbelasting moet ik betalen? Jullie betaalde toch nooit belasting, waarom nu wel?
    • kunnen we naar Bonaire met onze AOW?
    • Mijn partner heeft geen Nederlandse nationaliteit, kunnen dan wel komen?
    • Zijn er scholen op Bonaire voor mijn kinderen?
    • Wat kan Bonaire mij bieden?
    • Ojee, hebben jullie geen WW, en waarom niet?
    • Waarom is het inkomen zo laag en zijn de prijzen zo hoog, het is toch Nederland?
    • Ik zit in een schuldsaneringstraject in Nederland, kan ik hiermee naar Bonaire komen?
    • Ik krijg nu een aanvulling van de gemeente in Nederland omdat ik weinig AOW heb. Is dat ook op Bonaire?
    • Waarom krijgen we zo weinig kinderbijslag als de prijzen hoger liggen dan in Nederland?
    • Ik wil een bedrijf beginnen, wat moet ik doen? Is er geen Kamer van Koophandel?
    • Waar is er in Nederland een ambassade van Bonaire?
    • enz, enz

     

    Conclusie:

    Wij concluderen dat de positie van de Caribische Eilanden niet door Nederland duidelijk is gemaakt aan de Europese Nederlanders.

    Taak voor BZK menen wij.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.