DEN HAAG – De (Nederlandse)Taalunie adviseert leerlingen op Bonaire om intensiever les te krijgen in het Nederland
DEN HAAG – De (Nederlandse)Taalunie adviseert leerlingen op Bonaire om intensiever les te krijgen in het Nederlands. Papiaments moet behouden en ook versterkt worden.
Het gaat dan om de instructietaal in het primair onderwijs. In het voortgezet onderwijs blijft Nederlands de instructietaal, maar moet meer aandacht voor het Papiaments komen. De Staatsecretaris van Onderwijs in Den Haag is bereid om extra ondersteuning te geven in het ontwikkelen van lesmateriaal in het Papiaments. | | | | |
|
Bijlagen:
Je moet
inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.