Brief naar de Tweede Kamer

Back2Bonaire foundation since 2007 Forums Brief naar de Tweede Kamer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Webmaster
    Deelnemer

Op 16 augustus heeft Jopie Abraham een brief naar de Tweede Kamer gestuurd.

Inleiding

Op 16 augustus heeft Jopie Abraham een brief naar de Tweede Kamer gestuurd.

Inleiding

Naar aanleiding van de Voorjaarsrapportage van de Rijksvertegenwoordiger over de stand van zaken op Bonaire, Sint Eustatius en Saba tot 1 mei 2011 stuurde ik op 22 juni een open brief naar minister Donner waarin ik nader inging op de zorgen van de Rijksvertegenwoordiger over de voortgang van het integratieproces (bijlage 1). De Rijksvertegenwoordiger verwoordde zijn zorgen als voigt: “Bonairianen, Statianen en Sabanen hebben de nieuwe staatkundige structuur niet in het hart gesloten. Veelgehoord zijn klachten over het verlies van de eigen identiteit en cultuur, de toestroom van Nederlanders uit West-Europa en de vrees steeds minder te zeggen te krijgen over het reilen en zeilen op het eigen eiland. Er is teveel veranderd, in een tekort tijdsbestek. Het vertrouwen in de nieuwe toekomst als onderdeel van Nederland is pril en kwetsbaar.”

Ik deel de zorgen van de Rijksvertegenwoordiger en heb in mijn brief van 22 juni geprobeerd de negatieve gevoelens die bij veel Bonairianen leven te verklaren. De vele instemmende reacties op mijn brief van zowel Bonairianen als ook van een steeds groter wordende groep Europese Nederlanders op Bonaire steunt mij in mijn stellige overtuiging dat het niet goed gaat op ons eiland.

In mijn brief beschreef ik een drietal oorzaken …………

meer

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.